Recenze: Tvůj příběh

Napadlo vás někdy napsat román? Píšete do šuplíku, ale tak nějak pořád nevíte, co s příběhem dál? Nápomocná by vám v tom mohla být právě kniha od skvělé spisovatelky Ruty Sepetys s názvem Tvůj příběh.
Ano, čtete správně. Tentokrát nám, svým věrným fanouškům, překládá něco naprosto jedinečného – návod, jak svůj příběh vystavět tak, aby zaujal široké okolí, nakladatele a hlavně čtenáře.

Ruta Sepetys patří mezi moje nejoblíbenější zahraniční autorky historických románů a když jsem natrefila na tuto její novinku, byla jsem nejprve v mírném šoku, zda udělala krok správným směrem. Po přečtení prvních stránek jsem se dopídila, že moc dobře věděla, proč něco takového píše.

V knize se zevrubně seznámíme s počátky autorčina psaní. Ruta do knihy vložila spoustu vlastních životních zkušeností, které však nebyly vždy radostné a úsměvné. V této příručce pro začínající spisovatele se se čtenáři podělí o své nápady, tipy a postřehy potřebné pro bezproblémové psaní, poskytuje v ní rady, na co si dát při výstavbě příběhu pozor, na co myslet a od čeho naopak upustit. Z popisovaného mi vyšlo, že zásadním gró každého kvalitního příběhu je jeho autentičnost, dát do něj kus sebe – svých zkušeností, zážitků, prožitků a pocitů. Důležité body autorka v textu zvýraznila a na konci každé kapitoly nechybí krátké shrnutí, plus stránka praktických úkolů k procvičování toho, čeho se příslušná kapitola tematicky dotýkala.

„Vzpomínky jsou jako listy. Vadnou, opadávají a pohne jimi sebemenší vánek. Je na tobě je vylisovat a uložit, aby se daly v budoucnu vytáhnout.“ – citace z knihy, str. 218 –

Tvůj příběh mě nadchnul tak, že mám chuť dát příběhům, které leží na dně mojí skříně, finální podobu a poslat je do světa! Chybí mi už jen ta kuráž! Skvělá inspirativní kniha!