Recenze: Obchodníci s dětmi

Hana Hindráková patří mezi moje oblíbené české spisovatelky už řadu let. Sdílím s ní obrovskou vášeň pro Afriku a je mi sympatické, že, ačkoliv tento kontinent miluje nade vše, v knihách jej spojuje s těmi nejpalčivějšími otázkami, s kterými je, bohužel, spjat.

Ve svých knihách čtenáři nepředkládá pouze romantickou verzi tohoto exotického kontinentu, ale drsnou realitu, často hrůznou a nebezpečnou. Její nejnovější román Obchodníci s dětmi je toho nejlepším důkazem, i když, jak se sama přiznává, uzavírá tento knižní příběh s jistou nadějí, která s reálným světem nemá moc společného.

V románu Obchodníci s dětmi jsou nám představeny mladé ženy, které byly uneseny nebo prodány k jistým účelům. Před samotným únosem jsou nám v krátkosti vylíčeny jejich životní osudy. Rozhodně neměly na růžích ustláno. Například Christiana Yakubu, která přežila běsnění teroristické organizace Boko haram, žije v nuzných podmínkách v uprchlickém táboře v Nigérii, který je plný nebezpečí, zoufalství a smrti. Sen každého, kdo v takovém táboře musí živořit, je odsud co nejrychleji zmizet, a tak když je jí nabídnuta tolik vytoužená práce pokojské, ihned, bez předchozího uvážení, s nabídkou souhlasí. Vždyť mít práci znamená pro každého tady obrovské milosrdenství. Možnost žít a neumřít hlady...

V průběhu vyprávění o neblahém osudu těchto dívek se seznamujeme s Českou Izabelou Steiner, která má téměř vše, po čem žena touží. Skvělou práci, muže svých snů, se kterým se navíc stěhuje do milované Keni. Jediné, co jí chybí ke štěstí, je dítko, které ne a ne přijít. Její rozhodnutí stát se matkou ji přivádí právě do Nigérie, kde se pokusí o adopci opuštěného dítěte v jednom z mnoha místních sirotčinců. Ovšem netuší, co tím způsobí...

Velice čtivý román o nepříjemných věcech, které se dějí nejen v Africe. Většinou o nich lidé nechtějí ani slyšet. Děkuji autorce za další perfektní dílo, které mě nutí se nad situací zamýšlet a hledat další a další dostupné informace.