NOVINKA MĚSÍCE: Lesní terapie Aleše Miklíka

Recenze: Jen o trochu víc

Stella během jediného dne ztratí milence, práci i domov. Situaci vyřeší útěkem na venkov, kde zdědila domek po prarodičích. Jak tam obstojí, když je typická barová povalečka? A jak dopadne její vztah s nafoukaným farmářem Thorem?

Simona Ahrnstedtová (1967) se narodila v Praze krátce předtím, než její rodina emigrovala do Švédska. Tam vystudovala psychologii a dlouhá léta pracovala jako terapeutka. V roce 2010 vstoupila do světa literatury a od té doby jí vyšlo několik úspěšných titulů. Ahrnstedtová je ve své domovině považovaná za mluvčí spisovatelek píšících pro ženy. Je feministka a její romány jsou o silných a chytrých ženách, které jsou stejné jako její čtenářky. Romány u nás vydává nakladatelství Metafora patřící společnosti Grada. Výjimkou není ani žhavá novinka Jen o trochu víc.

Kniha Jen o trochu víc je moderní romance se spoustou romantiky, humoru a erotiky. Na své si přijdou milovnice červené knihovny i fanynky moderních románů pro ženy. A víte co? Myslím, že si knihu s gustem přečte i leckterý muž. Jen o trochu víc není žádná sladkobolná romance, ale chytrý příběh napsaný s obrovským nadhledem a smyslem pro humor. Sice víme, že je celý vycucaný z prstu, ale vůbec to nevadí. Působí reálně, my postavám věříme každé slovo a dokážeme si představit, že se něco takového stalo i nám. Autorka ráda porušuje společenská i literární tabu, a tak její hlavní hrdinka Stella nijak nepřipomíná blonďatou a lehce hloupoučkou princezničku.

Stella je sympatická holka odvedle, se kterou se lehce ztotožníte. Odmalička se stará sama o sebe, má slušnou práci a vhodného nápadníka, ale zároveň nijak nevybočuje. Výjimečná je svým zevnějškem a také tím, jak ji poznamenalo dětství s velmi svéráznou matkou. Když se Stelle z ničeho nic zhroutí celý svět, rozhodne se z hlavního města utéct na venkov. Plánuje prodat dům po prarodičích a pak odjet do New Yorku, aby se mohla stát slavnou módní návrhářkou. Jenomže to by se nesměla setkat s Thorem. Thor ji přitahuje od první chvíle, ačkoliv jí rozum napovídá, že se k ní vůbec nehodí.

Stellu láká letní dobrodružství, ale zároveň nechce nikomu ublížit. Thor je na ni příliš vážný a usedlý. Ale co jiného čekat od farmáře a otce dvou dospívajících dětí? Příběh ubíhá v příjemném tempu, a i když zápletky nejsou nijak překombinované, čeká na vás řada milých překvapení. Jedním z nich je odhalení původu hlavní hrdinky. Jen o trochu víc je kniha plná člověčiny a všeobjímající lásky. Autorka miluje své postavy i své čtenářky a z jejího textu je to znát. Záleží jí na vašem názoru a chce se stát vaší důvěrnou přítelkyní. Nijak vás nepodceňuje, ale naopak ve vás vidí partnery. Proto zapomeňte na veškerá klišé a těšte se na příběh, který je originální, místy jízlivý, ale především osvěžující a nápaditý. Stella i Thor působí sympaticky a vy jim budete držet palce, aby našli své štěstí a smysl života. Podaří se jim to? O tom se přesvědčte sami.