Recenze: Slečna pokladní

I já jsem stejně jako autorka Slečny pokladní skoro dva roky svého života strávila na brigádě v potravinovém řetězci a vyzkoušela si strasti, které s sebou toto zaměstnání přináší. Z toho důvodu jsem si nemohla nechat ujít knihu, ve které autorka popisuje úsměvné i méně úsměvné zážitky, s kterými jsem sama měla také zkušenosti. Málokdo si totiž uvědomuje, jak to mají pokladní těžké.

Chtěli jste občas vědět, co se honí hlavou vaší oblíbené pokladní? Pak máte možnost to zjistit v útloučké modré knížečce Slečna pokladní od Niny Hořínové, která vyšla u nakladatelství BizBooks. Autorky v ní prezentuje sbírku Tweetů a krátkých příběhů z doby, kdy působila v Bille coby pokladní. Své zážitky původně prezentovala na svém Twitteru Slečna pokladní (https://twitter.com/SlecnaPokladni), který u fanoušků sklidil velký úspěch. Proto se rozhodla ty nejúsměvnější vydat i v tištěné podobě.

Kniha je velmi specifická svým grafickým zpracováním – větší část tvoří kratičké Tweety, tu menší pak trefné a úsměvné příběhy, které doprovází jednoduché ilustrace (autorem je Ľubomír Mojzes). Co se týče samotného obsahu, autorka přišla s celou řadou různorodých příhod – jak těch na zasmání, tak i těch k politování. Nejedná se pouze o ty přímo z pokladny, ale představuje i osudy dalších kolegů jako je třeba zelinář, ostraha či eskapády své mladší sestry. Čtení si můžete buď dávkovat (ideální na zlepšení dne) nebo knihu slupnout na jeden zátah (jako jsem to udělala já).

„Zákazník nemá vždy pravdu.“

Většinou se knihám ze života spíše vyhýbám, ale jsem neskutečně ráda, že jsem na Slečnu pokladní narazila. I když mám k autorčině věkové skupině asi blíž než většina čtenářů, jsem si i přesto jistá, že si knihu užijí jak ti mladší, tak i ti starší (nakupovat přeci chodíme všichni). Z vlastních zkušeností mohu potvrdit, že být pokladní je o dost těžší, než to na první pohled vypadá. Neskutečně oceňuji autorčin smysl pro humor a způsob, kterým své zkušenosti podala – realisticky a bez jakýchkoliv příkras.

Slečnu pokladní tedy nemohu jinak než doporučit. Sama jsem si krátké historky neskutečně užila a zasmála se nad absurdností některých zákazníků. Nakonec bych všem čtenářům stejně jako autorka doporučila, aby si alespoň jednou za život tuto práci vyzkoušeli (nebo kteroukoliv jinou práci se zákazníky). Budete si pak daleko více vážit toho, když se na vás u pokladny někdo mile usměje a zlepší vám tak den.

Hodnocení: 4/5
Autor: Kateřina Kopišťová