Recenze: Noční koupání

Rachel je poměrně známá novinářka, kterou proslavil podcast o skutečných zločinech. Práce ji zavede do malého přímořského městečka, kde probíhá proces kvůli znásilnění. Rachel si brzy uvědomí, že ji někdo sleduje. Někdo, kdo chce, aby se zabývala dvacet let starým případem.

Australská spisovatelka Megan Goldin pracovala dlouhá léta jako novinářka pro významná periodika. Navštívila řadu cizích zemí, odkud přinášela informace o politickém a ekonomickém dění. Do světa literatury vstoupila jako autorka thrillerů a nutno podotknout, že úspěch na sebe nenechal dlouho čekat. Její knihy se staly bestsellery a pějí na ně chválu čtenáři i odborná veřejnost. Megan Goldin si vydobyla respekt i u mnohem slavnějších kolegů a vlastně se není čemu divit.

Noční koupání je plnokrevný thriller se vším, co k tomu patří. Zároveň je to ale nesmírně citlivé čtení plné člověčiny. S hlavní hrdinkou Rachel se od začátku ztotožníte a budete mít pocit, že ji důvěrně znáte už strašně dlouho. Megan Goldin píše poutavě a to, že hlavní postavě přidělila v podstatě své povolání, byl geniální tah. Jiní autoři popisují, že jejich postavy dělají to a ono, ale vy jste s Megan u všeho. Slyšíte její zprávy vysílané do éteru, znáte všechny její pocity a neskryje před vámi jedinou myšlenku.

Když už vás její vyprávění ukolébá a vy si říkáte, že je to moc příjemné, najednou bum. Stane se něco, co vás doslova šokuje. Příběh se odehrává na poměrně malém prostoru a není nijak zalidněný. Městečko Neapolis je mrňavé, všichni se tady znají a je naivní se domnívat, že je tady možné skrýt tajemství. Rachel sem přijela kvůli kontroverznímu případu. Jde o znásilnění a ani ona sama si není jistá tím, na kterou stranu se má přiklonit. To, co vypadalo jako rutina, se změní ve chvíli, kdy Rachel začne pronásledovat místní dívka.

Hannah byla před dvaceti lety svědkem toho, jak zemřela její sestra. Oficiálně zemřela nešťastnou náhodou během plavání, ale Hannah ví, jaká je pravda. Cítí, že nikomu z místních se nemůže svěřit, a tak je Rachel její jedinou nadějí. Ta se nechce minulostí zabývat a to, jak se Hannah chová, ji vyloženě děsí. Když se ale ponoří do případu znásilnění, s údivem zjišťuje, že některé věci souvisí s tím, co se stalo kdysi. Noční koupání by mohlo být banální knihou, jakých jsou mraky, ale Megan Goldin přišla s něčím, co tu ještě nebylo. Její pointa je odvážná, a tak skvělá, že budete „Noční koupání“ doporučovat všem, kteří mají rádi zamotané zápletky a hodně překvapivé konce.

Noční koupání je oslava obyčejných lidí, jejich problémů a nadějí. Ačkoliv miluji zašmodrchané zápletky a baví mě tipovat, jak to celé bylo, tuhle knížku bych si užila, i kdyby v ní nebyla ani jediná záhada. Megan Goldin je prostě profík a je jasné, že psát umí. I z obyčejných slov dokáže vytvořit něco, co byste si nejraději zapsali jako citát. Citát, který je děsně chytrý a zároveň pohladí po duši. Tahle ženská vás strhne. Budete jí viset na rtech a bude vás zajímat, jak to s jednotlivými postavami bylo i poté, co příběh skončil. Noční koupání je silně návykové čtení a já doufám, že o Rachel a jejím podcastu o skutečných zločinech ještě uslyšíme.