Recenze: Magnetické rodičovství

Kniha psaná s láskou a respektem, takové je Magnetické rodičovství od dvou autorek a šťastných maminek Dominiky Boček a Martiny W. Opava. Dominika říká o své knize, že je to mise za lepším rodičovstvím. Já jen mohu souhlasit.

O výchově dětí je napsáno nespočet knih. Nicméně tento čtenářský „kousek“ je jedinečný. Už již, když ho dostanete do rukou, víte, že čtení bude nezapomenutelným prožitkem. Magnetické rodičovství aneb výchova vedená srdcem promlouvá ke čtenářům poutavě, něžně a s úctou. V knize najdeme náhled na důležitá témata, se kterými se rodiče během výchovy dětí často setkávají. Magnetické rodičovství je totiž publikací o moderním přístupu určenou vědomým maminkám a tatínkům toužícím vychovávat své děti jinak než jejich vlastní rodiče, přejí si je vést k samostatnosti, autentičnosti a vzájemnému respektu.

V jednotlivých kapitolách se dozvíme princip magnetického rodičovství, rady a tipy, jak najít své autentické já. Autorky také pěkně popisují práci s emocemi, jako je strach, přílišné očekávání, hodnocení apod. Cílem autorek je jednoduše provést čtenáře vědomou výchovou, která je založená na velké dávce sebepoznání a vlastní práci na svém vnitřním dítěti. Jako bonus v knize najdeme meditace speciálně určené právě k napojení na sebe sama.

Knihu hodnotím velice kladně. I když je knížka nejspíše určená pro oba rodiče, svým vzhledem zaujme především jemné ženy. Text je proložen hodně obrázky vystihujícími poklidnou až idealistickou atmosféru, takovou, jakou by si asi každá maminka představovala u výchovy svých dětí.  My ženy ale víme, že realita vypadá často úplně jinak. Nad to je potřeba se povznést, protože i přes to je Magnetické rodičovství revoluční a nadčasovou knihu plnou naděje a víry. Textový obsah knihy je opravdu takový „budíček“ od všedního a stereotypního dne. Dovedu si představit, že ne každému může vyhovovat tento styl knižní intepretace. Já jsem se však díky této metodě skoro vždy dostala do jakéhosi transu snění, kde jsem hltala každé slovo. Tak přirozené čtení to pro mě bylo. Velké pozitivum jsem rovněž viděla i v praktických příkladech řešení konkrétních situací, které prožíváme s dětmi. Kdyby bylo praktických příkladů v jednotlivých kapitolách zmíněno ještě více, vím jistě, že by zájem o tuto četbu nabyl na větší popularitě.

Závěrem bych ráda chtěla vyzdvihnout a vlastně doslova citovat dvě věty z knihy Magnetické rodičovství, které vyjadřují hlavní pointu novodobé výchovy dětí, tedy toho našeho magnetického rodičovství.

Díky magnetickému rodičovství se můžeme uzdravit i my sami a zastavit tak po generace předávanou rodičovskou nadřazenost a sílu. Kniha je poselstvím bezpodmínečné lásky a víry v dobro pro nás pro všechny.

Autor: Veronika Šutová