Recenze: Disney - Pohádkové Vánoce

Jaké by to byly Vánoce bez kouzelných vánočních příběhů? A jaké by to byly Vánoce bez starých známých kamarádů, jako jsou Mickey Mouse, Popelka, Petr Pan a další…?

Kdy budou Vánoce? Brzy. A kdy brzy? Za dva měsíce. Kolik je dva měsíce? Šedesát dní. A to je hodně? Ani hodně, ani málo. Zkrátka tak akorát. Děti se rády ptají, a když jde o Vánoce, ptají se o to častěji a intenzivněji. Co jim čekání na Vánoce trochu zpříjemnit a naladit se společně s nimi na blížící se sváteční atmosféru? Jak? Třeba čtením knížky Disney - Pohádkové Vánoce.

Zavrtejme se pod deku a zaposlouchejme se do příběhů, ve kterých vystupují známé Disney postavičky. Tentokrát ale neprožívají svá klasická dobrodružství, jak je známe, ale pokračují novými, vánočními příhodami. Hned v první pohádce se dovídáme, že Santa Claus a jeho sobí spřežení (kromě Rudolfa) chytili pořádnou rýmu! A s usopleným nosem a kýchající zvonkohrou nemůžou přece rozvážet dětem dárky. Co teď? Celou situaci vyřeší Mickey Mouse se psem Plutem, když se ochotně ujmou role samotného Santy. Co na tom, že zašpiní podlahu od popele, shodí vánoční stromeček, zamění balíčky a nadělají pořádný rámus? Vánoce jsou i tak zachráněny a Minnie, Daisy, Goofy i Donald se mohou radovat z nadílky!

V dalších příbězích se objevují Petr Pan, 101 Dalmatinů, Příšerky s.r.o., Alenka v říši divů, Šípková Růženka, Lady a Trump, Burák, Blesk McQueen, Pinocchio, a dokonce i Popelka s princem. Všechny známé pohádkové postavičky jsou součástí veselých a napínavých vánočních historek. Mike s příšerkami plánuje rozsvícení přímo monstrózního vánočního stromu, Popelka chystá sváteční oslavu pro přátele, Alenka hledá ztracený dárek pro Srdcovou královnu, Pinocchio prožívá svůj první Štědrý večer jako opravdový chlapec a Burák se vydává po stopě zloděje paliva, aby pak mohl společně se Santa Károu vyrazit na vánoční rozvoz balíčků.

Každý z Disneyho hrdinů prožívá kouzelné sváteční období po svém a vy si můžete být jistí, že se s nimi rozhodně nebudete nudit. Menší děti potěší klasické barevné ilustrace a ty větší si užijí celou vánoční šlamastyku od začátku až do konce. Každý z příběhů stihnete přečíst asi za pět minut, ale není vyloučeno, že se vaše ratolesti před spaním nespokojí pouze s jedním. Pokud to bude jako u nás, nevyhnete se přemlouvání typu „Prosím, prosím, ještě ten o Pinocchiovi… a pak ten s Růženkou.“

Autor: Markéta Bolfová