Label
Čtení by mělo přinášet radost, ne všechny děti však dokáží hltat jedno slovo za druhým a četbu si užívat. S touto publikací se čtení opět stane radostí. Kniha pomůže malým čtenářům od 6 let s rozvojem čtenářských dovedností a se schopností vnímat čtený text. Neexistuje univerzální metoda vhodná pro všechny děti, jejíž pomocí se naučí číst. Vždy půjde o průběžný pomalý nácvik, o trpělivost i toleranci k menším neúspěchům. Doporučuje se číst krátce, někdy i po částech a tak dlouho, dokud se nevytratí soustředění a motivace. A přesně takto je koncipován tento titul. Krátké texty napomáhají k tomu, aby čtenáři neztratili koncentraci, úkoly k textům zase procvičí porozumění textu, soustředění a pomohou s motivací do dalšího čtení. Dle dostupných studií se má za to, že dítě, které čte častěji, čte lépe a rozvíjí se zároveň i jeho slovní zásoba. Nejedná se tedy jen o rozvoj čtení, ale i o porozumění čtenému textu, který by žák měl plně chápat a umět vyjádřit jeho obsah bez výslovnostních obtíží. Tato publikace se proto nezaměřuje jen na vlastní čtení, ale i na vnímání čteného obsahu. Jednotlivé texty jsou seřazeny od jednodušších po složité. Vždy jsou k nim přiřazeny různé úkoly, zjišťující, zda žák všemu porozuměl. Úkoly jsou logické, vizuální, grafické, verbální i paměťové. Doporučuje se číst nahlas a spolupracovat buď se stálou přítomností dospělého nebo alespoň s následnou zpětnou kontrolou. Předpokládá se, že žáci budou psát přímo do publikace.