Břicháč Tom přichází rovnou s dvěma novinkami – právě v předprodeji!

Recenze: Zaslíbená

Hollis je krásná, až se tají dech. Sice se pohybuje na královském dvoře, ale je tak trochu potrhlo. O své budoucnosti zatím nepřemýšlí, jen ví, že se chce vdát z lásky. Bude jejím osudem král Jameson?

Spisovatelka Kiera Cassová vyrůstala v Jižní Karolíně. Vystudovala historii na univerzitě a netrvalo dlouho, než se vrhla na psaní historických romancí pro ženy a dívky. U nás jí nakladatelství CooBoo vydalo sérii Selekce, která se okamžitě stala bestsellerem. Aktuální novinka Zaslíbená z téhož nakladatelství je zcela nový a nezávislý příběh. Ačkoliv autorka v předmluvě naznačuje, že jde o samostatný příběh, my tušíme a přejeme si, aby se i z Hollis stala hrdinka dlouhé série.

Kiera Cassová nezastírá, že miluje romantické příběhy pro všechny věkové kategorie. Ve svém žánru se perfektně orientuje a bezpochyby přečetla všechno, co jí přišlo pod ruku. Správně vycítila, co její čtenáři (respektive) čtenářky chtějí, a nejspíš se nemýlím, když řeknu, že chtějí to samé, co chce ona. Zaslíbená je moderní pohádka pro dospělé, kde se uplatnila schémata známá z červené knihovny a historických romancí. Neříkám, že je tu všechno zalité sluncem, ale to je pouze další klad knihy.

Nechci nic prozrazovat předem, ale raději zapomeňte na banální klišé ve stylu A žili spolu až na věky. Tenhle příběh stojí a padá s hlavní hrdinkou a šťastný konec znamená, že Hollis najde sama sebe a uvědomí si, co od života chce. My se s ní setkáváme ve chvíli, kdy je jednou z dvorních dam na královském dvoře. Svou rozpustilostí a vyřídilkou zaujme mladého krále Jamesona. O tom je všeobecně známo, že své favoritky neustále střídá a s žádnou nevydrží. Všichni předpokládají, že takhle dopadne i Hollis.

A přesto v ní král najde zalíbení a rozhodne se z ní učinit královnu. V jejich zemi je to obrovská pocta, protože do historie se nezapsali králové, ale jejich manželky. Hollis si musí poradit se závistivými dvořany, s vlastními pochybami i s dvorským protokolem. Ona sama je královou nabídkou poctěna, ale problém nastane, když se setká s modrookým uprchlíkem ze sousedního království. Dosud naivní Hollis se poprvé ve svém životě zamiluje, a aby problémů nebylo málo, postupně se dozvídá o nepravostech ze sousedního království.

Aniž si to uvědomíte, líbivá pohádka se promění v drsný a temný příběh, v němž není nouze o násilí a zločiny. Hollis stojí před těžkou volbou a uvědomuje si, kolik lidí může zklamat. Zaslíbená má možná trošku pomalejší rozjezd, protože se budete seznamovat s prostředím královského dvora, ale to vám bohatě vynahradí pasáže natřískané dějem a akčními scénami. Zaslíbenou zhltnou dospívající dívky i jejich maminky a babičky. Starší čtenářky budou snít s otevřenýma očima a ty nejmladší se mohou inspirovat odvahou hlavní hrdinky.

Hollis projde obrovskou proměnou a vy ji budete obdivovat za to, že se nikdy nezpronevěřila morálce a zvyklostem své země. Možná byste Zaslíbenou napsali jinak, ale věřte mi, že přesně takhle je to správně. Závěr knihy vám bude dlouho ležet v hlavě a vy budete mít o čem přemýšlet. Kiera Cassová příběh Zaslíbené uspokojivě uzavřela, ale zároveň si velmi rafinovaným způsobem ponechala prostor pro pokračování. A já jsem opravdu velmi zvědavá, jakým směrem se bude ubírat. Protože u Hollis je možné úplně všechno.