AKČNÍ CENA 156 KČ: oboustranné puzzle Tlapková patrola

Recenze: Všichni tě opustí

Krimi román Všichni tě opustí americké autorky Nory Roberts je již 54. dílem populární série pojednávající o vyšetřování v čele s poručíkem Evou Dallasovou z oddělení vražd, která se v práci ani v osobním životě rozhodně s ničím nepáře.
Byla to pro mne první kniha z této série a autorce, která píše své knihy pod různými pseudonymy, se povedlo mě navnadit pro další. Jsem ráda, že na sebe díly nenavazují, až na nepatrné maličkosti, které například odkazují na minulost Evy, u nichž jsem se moc nechytala. Ale bylo jich v celém příběhu jen nepatrné množství, takže to samotný děj nijak nenarušovalo.

Patřím mezi ty čtenáře, které fascinují popisy vyšinutých lidí. Navíc moje maminka celý život pracovala v psychiatrické léčebně, takže mě osudy jedinců trpících duševní poruchou provázely celé dětství a dospívání. Někdy vás doslova překvapí, co v sobě skrývá člověk, kterého myslíte, že roky znáte. A přesně takto to bylo i v knize Všichni tě opustí. Na rozdíl od jiných psychopatů, kteří provedli něco zlého v důsledku prožitého traumatu, vám však tento brutální maniak k srdci rozhodně nepřiroste a ani na milisekundu jej nebudete litovat.

Přiznávám, že mě nejvíce bavily ty části, které se věnovaly věznění unesených žen a následný rozbor jednání tohoto sadistického psychopata. Zajímalo mne, co udělá dál, co ho dokáže vytočit, co ho naopak ukolíbá k nepozornosti a jak toho jeho oběti využijí. Nicméně ani popis vyšetřování nebyl bez napětí. Byl vyšperkovaný, propracovaný, sic někdy se mi zdálo, že se pasáže opakují. Avšak požitek z dobře odvedené práce vyšetřovatelů, kteří někdy k nějakému zásadnímu bodu dozrají naprostou náhodou, byl dokonalý. Eva se mi zamlouvala svou tvrdostí, striktností a naléhavostí.

Dočkala jsem se dobře zpracované detektivky, sedla mi a já ji mohu jen doporučit. Zároveň však věřím, že thrillerovým „mazákům“ přijde malinko jednoduššího rázu.