Recenze: Vábení krve

Milé dámy, milujete vzrušující romány a máte pocit, že jste v tomto žánru přečetly už všechno? Domníváte se, že nejde přijít s ničím novým? Omyl. Sharon Page vás zavede do světa upírů a smrtelníků, který je hříšný tak, až se budete červenat.

Americkou spisovatelku Sharon Page proslavily po celém světě erotické romány určené ženským čtenářkám. Záměrně říkám erotické, protože romantičky by mohly zažít rozčarování. Totéž platí pro prudérní čtenářky, pro které je sex sprosté slovo. Inu, nebudeme si nic nalhávat. Série Vábení krvenakladatelství Mediaplex je pěkně žhavé čtení plné jiskření a erotiky. Autorka v něm využila všechno, co v tomto žánru funguje, a geniálním způsobem si vypůjčila hezkou řádku věcí, které byste našly spíše v historických románech.

Série zatím čítá tři romány a je poctivé říct, že i když se v jednotlivých dílech objevují stejné postavy, knihy lze číst jednotlivě. Sharon Page vás zavede do fantazy světa plného upírů a smrtelníků, přičemž oboje je považováno za normální. Aby byly příběhy napínavější a mystičtější, děj je umístěný do staré dobré Anglie na počátku devatenáctého století. Však víte. Kočáry, uvedení do společnosti a krinolíny. Prvním dílem série je Karmín, následuje Růže a trojici uzavírá román Pouta. Autorka objevila zaručený recept na to, jak vás přikovat k židlím, a tak jsou knihy vystavěné podle podobného schématu.

Bez přehánění můžeme říct, že nejvíc je tady erotických scén. Sex je tu snad ve všech podobách. Původně jsem si cynicky říkala, že jediné, co chybí, je sex se zvířaty, ale mýlila jsem se. I když tu není přímo, zmiňuje se o něm jedna z postav. Všechny knihy mají hlavní hrdinku, která je jistým způsobem spjatá s upíry. Althea z Karmínu je zkušená lovkyně upírů, která pracuje po boku svého otce. Althea je aristokratka každým coulem, jejíž osud je nalinkovaný předem. Jenomže ouha. Do jejího života (vlastně nejdříve do snů) vstoupí zatraceně sexy upírská dvojčata.

Serena z Růže touží celý život po tom, aby lovila nebezpečné a zlé upíry. Dívka ovšem netuší, že její původ ji předurčí k něčemu zcela jinému. A ano, ani tady nechybí dvojice atraktivních chlápků, mezi kterými si Serena nedokáže vybrat. Miranda z románu Pouta prchá z domova za svým milencem, ale v kočáře se setkává s dvojicí pohledných mužů, kteří ji nebezpečně přitahují. Ačkoliv je tu v hlavní roli neřest, všechny knihy mají promyšlený děj. Ten sice není natřískaný zápletkami, ale o to tady ani nejde, že? Sharon Page psát umí a vězte, že její knihy jsou velmi návykové. Jde přímo k jádru a neudržuje se zbytečnými řečičkami.

Protože jsme v žánrové literatuře, tušíme, jak jednotlivé příběhy skončí i kam se budou ubírat další díly, které nakladatel přeloží do češtiny, ale i tak si pro vás autorka připravila řadu překvapení. Všichni aktéři skrývají nějaké tajemství a pár zápletek by klidně obstálo i v detektivce. Svět v podání Sharon Page je sice vymyšlený, ale rozhodně funguje. Dynamické dialogy střídá akce, popisy jsou pouze nejnutnější a to, co mě bavilo nejvíc, jsou originální obraty. Autorka má ráda přirovnání a vy budete žasnout, kolika různými způsoby se dá vyjádřit, když je někdo vzrušený.

Každá z hrdinek je jiná, stejně jako je jiný jejich příběh, ale společné mají to, že se s nimi ztotožníte a spolu s nimi budete prožívat jejich příběh. Sharon Page píše velmi sugestivně, a pokud máte rádi vzrušující příběhy, myslím, že nic lepšího byste si nemohli přát. Na závěr si dovolím malé varování. Nepodlehněte domněnce, že jde o upírskou romanci pro dospívající. Tak to ani náhodou. Tohle je drsné, žhavé a opravdu (ale opravdu) šokující. Nechci vypadat jako puritánka, ale i ve svých letech jsem se přistihla při tom, že se červenám. Důvod? Popis toho, jak to vypadalo v nevěstincích, kam chodili upíři. Ve které knize to je, ale neprozradím. Vaši pozornost si zaslouží všechny tři a já se už nemůžu dočkat, až vyjdou další díly.