Jedinečná kávová edice. Jen u nás! Vyberte si z různých motivů.

Recenze: Světlo nad Londýnem

Cara měla našlápnuto ke skvělé kariéře. Místo života v Londýně si ale vybrala tichý kout Anglie, kde přijala místo asistentky ve starožitnictví. Díky své práci se dostane k deníku z druhé světové války. Rozhodne se vypátrat, jaký byl osud jeho pisatelky. A je docela možné, že toto rozhodnutí změní i její život.

Americká spisovatelka Julia Kelly patří k nejuznávanějším autorkám historických románů pro ženy. Na svém kontě má řadu úspěšných titulů, ale české čtenářky se s ní dosud neměly příležitost seznámit. Román Světlo nad Londýnem vydalo nakladatelství Motto. Jde o příběh, který se odehrává ve dvou časových rovinách a kde minulost ovlivňuje přítomnost hned několika postav. Na své si přijdou čtenářky romantických příběhů i milovnice napětí.

Hlavní hrdinkou knihy je atraktivní Cara. Ta udělala za svým dosavadním životem tlustou čáru a pokouší se začít znova. Z Londýna se odstěhovala do menšího města a snaží se zapomenout na nevydařené manželství. Dny tráví v nové práci, po večerech zařizuje pronajatý domek a to poslední, o co by stála, je randění s muži. Jenomže to by se do vedlejšího domu nesměl nastěhovat pohledný Liam. Cara několikrát odmítne jeho pozvání na rande, ale osud si přesto najde cestičku, jak je dát dohromady.

Cara objeví zapomenutý deník z druhé světové války, který si psala mladičká Louise. Louise vyrostla na venkově, kde ji všichni považují za budoucí nevěstu syna místního advokáta. Louise má hlavu na čísla, pomáhá s účetnictvím v malém obchůdku a sní o studiu matematiky. Když se na zábavě seznámí se šarmantním americkým letcem, rozhodne se ho následovat a jako dobrovolnice vstoupí do armády. V této fázi deníkové záznamy skončí a zvědavá Cara chce vědět, jak ženin příběh pokračoval. Jediný, kdo jí s tím může pomoct, je profesor historie Liam.

Světlo nad Londýnem je chytrý a čtivý příběh o věčné touze žen po opravdové lásce. Nejde o plytkou romanci, kde je vše zalité sluncem, ale to vzhledem k tomu, ve které době se příběh odehrává, ani nelze očekávat. Cara i Louise se musí setkat se zlem a musí si prožít nešťastné chvíle, aby si začaly vážit toho, co mají. Julia Kelly si klade otázku, co je štěstí, a nakolik je svázané s opačným pohlavím. V knize nechybí detektivní zápletka a autorka se nebojí koketovat se špionážními thrillery. Jakožto Američanka obdivuje starý kontinent a má slabost pro statečné hrdinky, které jsou mnohdy schopnější než muži.

Světlo nad Londýnem dává prostor i vedlejším postavám a řeší se tu řada věcí, se kterými se trápíme i my, čtenářky. Louise je vzdorující mladá žena, která si nerozumí s dominantní matkou, a Cara se musí smířit s odchodem svých rodičů. Stejně jako Louisa skrývá i Cařina babička tajemství, které souvisí s druhou světovou válkou, a je na vnučce, aby přišla na kloub i této záhadě. Protože je to milá a sympatická ženská, budeme jí držet palce, aby se jí to povedlo. A jedno varování na závěr. „Světlo nad Londýnem“ vás mnohokrát dojme k slzám, proto si připravte zásobu kapesníků.