Recenze: Španělsky Hravě! Španělské pexeso

Nechala jsem se zlákat na vzdělávací pexeso Španělsky Hravě a poprvé v životě jsme hrála pexeso, který mi dává víc než jen hledání stejných obrázků.

Pexeso před cestou do Španělska je tu!

Zábavná hra, která nastartovala moji španělštinu.

Učit se jazyky hravým způsobem je snazší než dříve.

Tváří se nenápadně, jako klasické pexeso, opak je však pravdou. V krabičce s jasným názvem Španělsky Hravě! najdete 2 x 40 hracích karet ve formátu malých mobilních telefonů. Netradiční obdélníkový formát se velmi dobře drží v ruce. A to je dobře, protože na kartičkách nejsou jenom obrázky, ale o tom za chvíli. Celkem 80 hracích karet tak přináší dvojnásobnou zábavu, protože až se naučíte jedním pexesem dost zajímavostí ve španělštině, můžete v klidu začít hrát s druhou sadou a zase se posunout dále. Chystáme se v létě do Španělska, a jak je známo, to je země, kde zrovna s angličtinou né vždy pochodíte, takže každá nová španělská fráze nebo nové španělské slovíčko se opravdu bude hodit. Karty byly rozdány a jde se hrát. Jsme připravená zvítězit.

Začátek, jak tomu bývá, není žádné odpočívání. Potřebujete totiž aktivovat hlavně svoji paměť. Jako tradiční pexeso totiž i zde procvičujete ono centrum v mozku. A 40 karet na stole udělá svoje. Ale hned po prvním otáčení kartiček a hledání těch správných jedinečných dvojic se posouváte v čase a místě rovnou do překrásného a voňavého Španělska.

Moje první karta s obrázkem Churros [čuros] mě zavedla přímo na promenádu do slunné Málagy. Vzpomínky na moje první slova jako Hola [ola] nebo Buenos días [Buenos dýjas], seznámení s Juanem a otázka ¿Cómo estás? mi hnedka naskočily. To jsem ještě nevěděla, jak se mi budou u této hry hodit. Každopádně první pocity při hraní jsou úžasné. Chvilka otáčení je za námi a nyní je čas začít útočit a hledat ty správné dvojice, co k sobě patří.

Není to pexeso, kde hledáte stejné obrázky. Tady hledáte souvislosti ve španělském jazyce. Někdy je to doplnění do španělské věty, tak abyste ji správně zakončili. Jindy je to odpověď na otázku. Někdy to je pokračování třeba v počítání nebo ve španělském názvu něčeho velmi známého. Je to naprosto unikátní vzdělávací produkt úplně pro všechny. Protože pokud neumíte, není se čeho bát, na kartičkách je vždy vysvětlení (proč a jak se to řekne). A pokud umíte, tak vás to bude bavit o to víc, nebo se můžete zaměřit jen trénování vaší paměti a slovíček. I když je pravda, že je potřeba mít aspoň malinké základy v tomto jazyce. Třeba že HOLA je ahoj, BUENOS DÍAS je dobrý den a třeba že GRACIAS [grasias] je děkuji. Pokud aspoň toto víte, tak o to víc si pexeso Španělsky Hravě! užijete.

Pexeso Španělsky Hravě vás naučí základní důležité španělské fráze, věty a situace, které prostě musíte znát před vaší cestou do Španělska. Naučí vás pozdravit, přítomný čas prostý i průběhový. Dotkne se důležitých zájmen, poděkování, prosení. Dotkne se také sloves jako dát si něco k jídlu, chtít něco, pracovat, pomáhat, milovat, cestovat, psát a podobně. Skvělé, jak na procvičení, tak zapamatování. Vše s vysvětlením od vtipného a zkušeného lektora španělštiny z onlinespanelky.cz.

Sesbírala jsem 12 dvojic a můj protivník jen 8 dvojic. Výhra byla sladká a odměněná po snaze si připomenout dávno zapomenuté vazby ve španělském jazyce. 40 minut naprosto dokonalé zábavy, kdy si opět připomínám, že studium nemusí být pokaždé jen nuda a memorování věcí, které třeba v praxi nikdy pak nevyužijete. Projekt Španělsky Hravě se mi velmi líbí. Desková hra, co vás kompletně naučí španělsky, plakát s přehledem gramatiky, balíček online video lekcí španělštiny a nyní i vzdělávací unikátní pexeso. Těším, co bude další produkt. Pokud by vás zajímala třeba i italština, zkuste italské pexeso Italsky Hravě!.