Svatava Bartošová: Má dcera Iveta – nově v prodeji 2. rozšířené vydání

Recenze: Sněhová královna

Nesmrtelná pohádka z pera H. Ch. Andersena, která díky novému prostorovému hávu doslova ožívá před očima!

Kouzelný příběh o Kajovi a Gerdě poprvé vyšel v roce 1845 a dodnes patří ke světově nejproslulejším pohádkám. Dlouhé putování malé holčičky, která se vydává zachránit svého kamaráda očarovaného střepinou z čarodějova zrcadla, možná působí trochu ponuře, ale je pravdou, že od dob svého vydání prošlo mnohými proměnami. Některé se striktně drží předlohy a já sama bych je doporučila spíše starším dětem, jiné jsou naopak upraveny pro lepší porozumění i malým posluchačům.

Prostorové leporelo Sněhová královna od nakladatelství Svojtka je skutečně dechberoucím počinem, který potěší nejen svým čtivým textem, ale především originálním grafickým zpracováním. Už první rozevření knížky přináší u dětí kýžený „wow“ efekt! Rázem před nimi vyrůstá městečko, ve kterém bydlí Kaj s Gerdou, a my zvědavě nakukujeme do okýnek i dveří, zda dva kamarády nezahlédneme. Poté se projedeme na saních Sněhové královny, abychom následně zabloudili do kouzelné růžové zahrady osamělé staré dámy. Nechybí princezna, která daruje Gerdě přenádherný zlatý kočár, ani loupežnické děvčátko s „ochočeným“ sobem, jenž nešťastnou Gerdu zaveze do zámku Sněhové královny. Tady dívenka nachází svého kamaráda, kterému slzy vyplaví z oka střepinu a on opět poznává svou Gerdu. Společně se pak vrací z ledového království domů, do městečka se spoustou malebných okýnek a dveří.

Prostorové leporelo Sněhová královna je vyrobeno v pevném, a troufám si říct i odolném zpracování. Nemusíte se strachovat, že se 3D obrázky po pár otevřeních a zavřeních natrhnou. A tím, že budou otevírány a zavírány často, si můžete být jistí, protože zvídavé děti budou chtít neustále sledovat, jak jim barevné pohádkové kulisy rostou a zase mizí před očima. Jako rodič na sebe musím prozradit, že já sama jsem si knihu musela nejdříve celou prohlédnout, a až poté se pustit do čtení. Děj je mírně zkrácený oproti klasické verzi, ale zároveň je čtivý a lze mu hezky porozumět.

Kniha Sněhová královna dánského spisovatele H. Ch. Andersena s ilustracemi Lesley Barnes, kde dobro vítězí nad zlem a přátelství je silnější než všechna zákeřná kouzla světa, bude zaručeně ozdobou vaší dětské knihovničky.

Autor: Markéta Bolfová