AKČNÍ CENA 156 KČ: oboustranné puzzle Tlapková patrola

Recenze: Sleduj mě

Máte spoustu fanoušků a s chutí se předvádíte na sociálních sítích? Po přečtení tohoto thrilleru za sebou zametete všechny digitální stopy a budete doufat, že se vám nestane to, co se stalo hlavní hrdince. Hra se někdy změní v posedlost a zábava v boj o holý život.

Američanka Kathleen Barber je bývalá právnička, která se dnes naplno věnuje literatuře. Proslavil ji už její první román „Are You Sleeping“. Ten ji katapultoval na výsluní a zajistil jí oblibu mezi čtenáři a literárními vědci. Sleduj mě je autorčin druhý román a rovnou vám prozradím, že jde o velmi znepokojivý a mrazivý thriller. Knihu u nás vydalo nakladatelství Vendeta. Autorka varuje před závislostí na sociálních sítích a zároveň poukazuje na to, co by se mohlo stát, kdyby se na vás zaměřil někdo, kdo není tak zcela normální.

Sleduj mě je ale především čtivý a návykový thriller. Autorka si dala za úkol vyděsit vás k smrti, ale zároveň vás i pobavit. Sice tu nenajdete příliš nadsázky a člověk si ani nechce představovat, že by se něco takového stalo jemu, ale i přesto si příběh užijete. Hlavní hrdinky jsou dvě mladé ženy, které se považují za nejlepší kamarádky. Úmyslně jsem to řekla takhle, protože jejich vztah je velmi podivný. Audrey je zrzavá kráska, které leží muži u nohou. Může mít každého, na koho ukáže, a rozhodně to není žádná upejpavka.

Audrey má na instagramu milion fanoušků, a díky tomu získala práci v prestižním muzeu. Tady ji čeká významná výstava a Audrey zásobuje své fanoušky podrobnými informacemi ze zákulisí. Jak asi tušíte, náhle se objeví někdo, kdo je jí přímo posedlý. A potom tu máme Cat, spořádanou a praktickou právničku. Cat působí proti své kamarádce jako šedá myš a ani vlastně nechápe, proč by měla víc dbát na vzhled nebo image. Mezi holkami to není žádná idylka a pozorný čtenář si všimne, jak je jejich vztah napjatý. Pokrytectví, nebo je v tom víc?

Audrey se ocitne v hledáčku umíněného stalkera, kterým může být kdokoliv. Autorka vám dala na výběr hned několik mužů. Můžete tipovat, jak chcete, stejně na konci zůstanete s pusou dokořán. Všechny postavy skrývají nějaké tajemství a Kathleen Barber je z autorek, které si libují v komplikovaných zápletkách a šokujících zvratech. Sleduj mě je brutální čtení i kvůli tomu, že nám nepříjemným způsobem nastaví zrcadlo. Budeme-li k sobě zcela upřímní, uvědomíme si, že v sobě máme mnohé z Audrey i Cat.

Audrey se ráda předvádí, její život na instagramu je pouhé pozlátko a Cat má co dělat, aby nevypadla z role chápavé a hodné. Mnohé ženské čtenářky se v příběhu poznají a myslím, že leckterý mužský čtenář přijde o iluze. Audrey i Cat nejsou zrovna vzorem pro ostatní, ale o to víc si je užijete. V běžném životě byste se jim chtěli vyhnout, ale jako románové postavy si vás omotají kolem prstu. Autorka šla možná až do extrému, protože žádná z nás přece není až taková potvora, ale kdo ví? Přece jen, pokud jde o Instagram a počet fanoušků, přátelství i charakter musí jít stranou, že?