Břicháč Tom přichází rovnou s dvěma novinkami – právě v předprodeji!

Recenze: Na svou první velrybu nikdy nezapomeneš

Nechte se okouzlit fascinujícími mořskými velikány a přidejte se k Ralfu Kiefnerovi, jednomu z nejvýznamnějších znalců velryb, na jeho výpravách. Následujte jej do hlubin, kdy se pouze se šnorchlem a ploutvemi potápí v oceánu, aby mohl velrybí zpěv pocítit na celém těle, nebo na chvíli doprovázet velrybí matku s mládětem na jejich mořské pouti.

Proč jsem si knihu vybrala?

Knihy z žánru nonfikce až tak často nečtu, pokud mě ale něco zaujme, moc ráda se do knihy pustím. Stejně to bylo i s velrybami. Publikace od Ralfa Kiefnera mě sice napoprvé minula, jsem ale neskutečně ráda, že jsem se k ní dostala. Podmořský život mne fascinoval už od dětství, kdy jsem v televizi s nadšením sledovala příhodné dokumenty. I když mými favority vždy byly především kosatky, život velryb mě zajímal taktéž. A co je lepšího než zážitky a fotografie od odborníka?

Populárně-naučná publikace Na svou první velrybu nikdy nezapomeneš od Ralfa Kiefnera vyšla v nakladatelství Kazda. Je určena jak pro mladší čtenáře, tak i pro dospělé; na věku doopravdy nezáleží. Stačí jen mít chuť se přiučit něco nového. Autorem není nikdo jiný než Ralf Kiefner, populární autor knih, fotograf zvířat z podvodního světa, kameraman a producent, který se potápí už od svých šestnácti let, a má tedy za sebou celou řadu zkušeností. Fotografování a objevování krás přírody je jeho dlouholetým koníčkem, který sdílí i jeho žena Andrea.

Ve své publikaci se rozhodl spojit vyprávění o svých dobrodružstvích pod hladinou s poutavými fotografiemi, které zaujmou už na první pohled. Dále se ji rozhodl rozdělit do šesti kapitol, z nichž se každá věnuje jinému podmořskému tvorovi (jmenovitě delfíni kapverdští, plejtváci malí, keporkaci, velrybovití, vorvani, běluhy a surfující delfíni). Autor se zaměřil nejenom na samotné zážitky z jejich pozorování, zmiňuje ale také různá fakta o těchto tvorech a nezapomíná se zaměřit i na důležitost jejich ochrany. To vše tvoří zajímavý mix, který z této publikace tvoří něco nevšedního.

Dalším plusem je i formát knihy. Oproti tradičním velkoformátovým encyklopediím jsou Keifnerovy Velryby naprostý mrňousek. Jsou vázány v pevné vazbě bez přebalu a nejsou ani nijak těžké, co se týče váhy. Posledním faktorem je i příznivá cena, která je pro tento typ knihy více než příznivá. Pokud tedy doma máte malého potápěče nebo milovníka oceánů, určitě mu tenhle kousek nesmí chybět v knihovně!

Osobně jsem byla z obsahu publikace velmi mile překvapena. Jako první nesmím zapomenout na atmosferické fotografie, které autor pořídil spolu se svou ženou. Skvěle doplňují povídání, které je velmi poutavé a vtáhne vás dovnitř. Máte pak pocit, jako byste pod hladinou byli vy sami. Potěšilo mě, že autor neopomněl čtenářům ukázal i stinnou stránku svého koníčku a to, jaká za tím vším stojí práce. Ke knížce se rozhodně budu v budoucnu ráda vracet, ať už kvůli krásným fotografiím či kvůli zajímavým faktům, které se při čtení dovídáme.

Hodnocení:
4/5
Autor: Kateřina Kopišťová