Recenze: Moje nejoblíbenější jednorázovka

Millie a Reid jsou zažraní do své práce tak, že nemají čas na seznamování se, natož na vztahy. Večery tráví s bandou poněkud pošahaných přátel a jejich drsný humor je leckdy až na hraně. Když tahle partička zjistí, že si musí sehnat protějšek na univerzitní slavnost, rozhodne se vyzkoušet seznamku.

Pod pseudonymem Christina Laurenová se skrývá dvojice dvou nejlepších kamarádek a zároveň spolupracovnic Christiny Hobbsové a Lauren Billingsové. Americké autorky společně píšou fiktivní romány pro mládež i pro dospělé a v obou žánrech se jim nadmíru daří. Jejich knihy se překládají do více než třiceti jazyků a pravidelně se umisťují na prvních příčkách v žebříčcích prodejnosti. Jejich romány pro ženy s kapkou romantiky, a ještě větší kapkou erotiky, u nás vydává nakladatelství Jota. V něm už vyšlo Christině Laurenové devět románů a všechny měly obrovský úspěch.

Christina Laurenová píše moderní romance okořeněné erotikou a jízlivým humorem. Je znát, že autorka píše i knihy pro mládež. Dospívající publikum je velmi náročné a nikdo z náctiletých nemá chuť se prokousávat nudnými popisy nebo charakteristikami. Christina Laurenová píše svižně, je stručná a v její jedné kapitole se toho odehraje tolik, že by to jiným autorům vystačilo na půl knihy. Moje nejoblíbenější jednorázovka je typem příběhu, který vás přiková k židlím a vy ho nedoložíte, dokud nebudete na samém konci.

Román ocení čtenářky bez rozdílu věku a díky potrhlé Millie a všudypřítomnému špičkování kniha doslova nadchne všechny se smyslem pro humor a nadsázku. Millie a Reid patří do party pěti univerzitních vědců, což je už samo o sobě diagnóza. Tihle kamarádíčci vědí, že je okolí považuje za mimoně, a oni se dokonce chlubí tím, že jsou jiní. Za normálních okolností by je ani nenapadlo hledat vhodné protějšky, jenomže na univerzitní slavnost má dorazit americký prezident a očekává se, že každý dorazí s partnerem nebo partnerkou.

Millie i Reid zažili ošklivý rozchod a stále nemají potřebu začít nový vztah. Během večírku, na kterém se všichni společně rozhodnou využít seznamku, se Millie opije a skončí s Reidem v posteli. Oba se shodnou na tom, že noc byla úžasná, ale že nešlo o nic jiného než o jednorázovku pod vlivem alkoholu. Oba se vrhnou do seznamování pomocí moderních technologií a ani jeden z nich si nechce přiznat, že ho ten druhý zatraceně přitahuje. Už takhle těžkou situaci ještě zkomplikuje to, když si Millie pod jiným jménem začne dopisovat s nic netušícím Reidem.

Moje nejoblíbenější jednorázovka je chytrý a originální příběh, u kterého budete brečet smíchy. Všichni zúčastnění srší vtipem, s gustem si dělají srandu z ostatních, a když můžou, provedou jim něco škodolibého. Když jde do tuhého a jejich přátelé mají problém, rádi by jim pomohli, jenomže to by museli tušit, jak reagují normální lidé. V knize není nouze o romantiku a erotiku a celý příběh je báječnou pohádkou pro slečny a ženy, které věří v opravdovou lásku. Pokud existuje šance, že ji najdou Millie a Reid, tak proč by se to nemělo povést nám? Nám, kteří dokážeme mluvit i o něčem jiném než o neurologii nebo sériových vrazích?