Břicháč Tom přichází rovnou s dvěma novinkami – právě v předprodeji!

Recenze: Kult

Komunita řízená samozvaným spasitelem je údajně rájem na zemi. Jenomže opak je pravdou. Členové musí poslouchat, zločiny jsou součástí rituálů a vůdce touží po krvi malých dětí. Když zmizí z domova dvě děti, začne se o věc zajímat policie. Inspektorka Ottolineová má plné ruce práce.

Anglická spisovatelka Abby Davies vystudovala literaturu a poté učila dlouhá léta angličtinu. Psaní se věnovala ve volném čase, ale snila o tom, že bude spisovatelkou na plný úvazek. Sen se jí splnil. Nyní se živí psaním a její temné thrillery s hororovým nádechem znají čtenáři po celém světě. Čeští čtenáři si už mohli přečíst její psychologický thriller Matčina panenka. Obě knihy u nás vydalo nakladatelství Domino. Co mají společného? Komplikované zápletky, hororovou atmosféru a velmi překvapivý konec.

Texty Abby Davies nemají zbrklé tempo. Ba právě naopak. Autorka si vychutnává detaily, miluje popisy a vy přesně víte, kdo co udělal a co si myslí. Že tak přijdete o překvapení? Ani náhodou. Od začátku budete mít pocit, že jste se ocitli na místě, kde se děj odehrává, a upřímně řečeno, nebude to nic příjemného. Díky všem podrobnostem budete mít zlo na dosah ruky a budete chtít řvát, aby si postavy dávaly pozor. Kult obsahuje dvě knihy v jedné. Jeden příběh vypráví o tom, jak funguje společenství lidí toužících po věčném životě, a druhý příběh je čistokrevný krimi román založený na policejním pátrání.

Všechno začalo před třiceti lety a my se budeme postupně dozvídat, co všechno vedlo k tomu, že se v současnosti ztratily z domova dvě děti. Ačkoliv vám autorka řadu věcí prozradí a něco málo si domyslíte, Kult je originální detektivní román, při kterém vám bude běhat mráz po zádech. Protože je autorka matkou dcery, vyloženě jí sedí pasáže, v nichž vystupují děti a jejich rodiče. V linii ze současnosti se ztratí dva malí sourozenci a v retrospektivních pasážích také není o děti nouze. Nechci říct, že se v Kultu řeší vztahy, přesto by kniha obstála i jako psychologický román. Poměrně brzy začneme tušit, o co příslušníkům kultu jde, ale to nic nemění na tom, že nás čeká parádní jízda plná překvapení.

Kult je poctivá detektivka se vším, co k ní patří. Máme tu několik detektivních záhad, vodítka k řešení a vlastně bychom mohli uhádnout i to, kdo je pachatelem. Rovnou ale říkám, že je to marná snaha. Inspektorka Ottolineová se se svým týmem poctivě snaží dopídit pravdy, ale nebude to mít vůbec jednoduché. A i když už bude vědět, o co jde, čeká ji závod s časem. Obětí je totiž mnohem víc, než se zpočátku zdálo, a nikdo, včetně čtenářů, netuší, jaký byl jejich osud. Příběh vyústí ve famózní finále a obzvláště poslední kapitolu si náležitě užijete. Máte-li rádi poctivé detektivky, určitě si Kult nenechte uniknout. A pokud se rádi bojíte, tahle knížka je pro vás jako stvořená. Jen počítejte s tím, že to chce pevné nervy a občas i hodně silný žaludek.