Recenze: Ještě jedny zavřené dveře

Vanessa není dokonalá. Přesto touží po dokonalém životě. Sní o tom, že je bohatá dáma, a volný čas tráví prohlídkami luxusních domů. Hraje si na někoho jiného a myslí si, že jde o neškodnou zábavu. Jenomže v jednom z domů je nalezen zavražděný muž. Muž, kterého zná z minulosti.

Britská spisovatelka Nuala Ellwood začínala jako autorka písňových textů a novinářka. Ostatně, její matka s otcem byli význační novináři. Nuala debutovala thrillerem „Co zbylo z mojí sestry“, který u nás vydalo nakladatelství Domino. Kniha si získala fanoušky z řad čtenářů, ale i literárních kritiků. Podobný úspěch se dostavil i s thrillery Den, kdy se to stalo a Dům u jezera. I tyto knihy, stejně jako novinka Ještě jedny zavřené dveře, vyšla v nakladatelství Domino patřící společnosti Albatrosmedia.

Nuala Ellwood miluje mrazivé thrillery s hororovou atmosférou. Ne, neocitnete se přímo v centru dění, ona na to jde jinak. Pomalu a nenápadně. Spolu s hlavní hrdinkou cítíte, že se kolem ní utahuje smyčka, ale nevíte, odkud hrozí nebezpečí. Nu, vy vlastně ani nevíte, zda můžete hlavní hrdince věřit. Kdo by také věřil ženě, která není spokojená se svým životem a z rozmaru si hraje na bohatou dámičku hledající dům snů. Vanessa je atraktivní blondýnka, která nemá problém sbalit každého chlápka, který se jí zalíbí.

Už z dob studií má nejlepší kamarádku, která je její druhou polovinou. Práci PR manažerky v kosmetické firmě jí můžeme jen závidět, stejně tak vztah se starostlivou starší sestrou. Vanessa se v baru seznámí s charismatickým Connorem a od té chvíle se začnou dít podivné věci. Vanessa se bláznivě zamiluje a ignoruje nenápadné narážky svého okolí na to, že začíná zanedbávat své kamarády. Autorka v knize skvělým způsobem střídá chronologické pasáže s retrospektivními, a tak nás udrží v neustálém napětí. Víme, že ji zatkla policie kvůli podezření z vraždy, ale teprve postupně se budeme dozvídat, co k tomu vedlo.

Ještě jedny zavřené dveře jsou z ranku psychologických thrillerů, jaké milujeme my, ženské čtenářky. Nuala Ellwood i její Vanessa řeší to, co my, proto jí budeme rozumět. Ztotožníme se s ní a její život se stane naším. Vanessa ví, že není dokonalá, dokáže to přiznat a vy přímo cítíte, že touží po něčem, co jí poskytne jistotu. A to je právě problém. Vanessa nevidí řadu věcí, navíc se stále nezbavila traumat spojených s dětstvím. Možná je labilní, možná je až příliš zmatená a někdy prchlivá, ale o to lidštěji působí. Z knihy na nás dýchne neuvěřitelná člověčina a pochopení pro všechno lidské.

Detektivní zápletky mají šokující překvapení a vy budete žasnout, kam vás příběh zavede. Styl vyprávění je nostalgický a téměř až pohádkový. Vyprávění je líbivé, a to je v ostrém kontrastu s tím, co Vanessa prožije. Nuala Ellwood je Spisovatelka s velkým S. Její příběh je originální stejně jako styl vyprávění. Spolu s Vanessou si můžete zahrát na amatérské detektivky a garantuji vám, že stejně jako ona budete totálně mimo. Zlo může přijít odkudkoliv a někdy je velmi těžké rozlišit, kdo je přítel, a kdo si na něj pouze hraje. Máte-li rádi mrazivé thrillery, pak si Ještě jedny zavřené dveře rozhodně nenechte ujít.