Recenze: Druhá šance klenotníka Benedikta

Románů o lásce existuje celá řada. Ale už jste četli takový, do kterého se okamžitě zamilujete? Tenhle příběh je chytrý, originální a velmi roztomilý. A pozor, je velmi pravděpodobné, že okouzlí i vaše mužské protějšky.

Anglická spisovatelka Phaedra Patricková se už stihla proslavit díky své prvotině, nevšednímu románu „Podivuhodná odhalení Artura Peppera. Obě knihy u nás vydalo nakladatelství Mladá fronta. Druhá šance klenotníka Benedikta je svým způsobem líbezná pohádka pro čtenáře bez rozdílu věku. Ne, není to idylická selanka za každou cenu, ale inteligentní čtení, u kterého budete přemítat sami o sobě. Chvíli se budete přihlouple usmívat, něco vás zdravě naštve a umím si představit, že vám sem a tam ukápne slzička.

Patricková čerpá z nápadu postavit proti sobě dvě naprosto rozdílné osobnosti. Čtyřicátník Benedikt nevytáhl celý život paty z malého anglického městečka, kde jeho rodina provozovala klenotnictví. Tenhle chlápek je laskavost sama, ale zároveň je tak trochu nudný. Jeho obchod skomírá a nikdo se nediví tomu, že Benedikta po deseti letech manželství opustila jeho životní láska Estelle. Benedikt je se svou situací smíření, ale obrat nastane, když se k němu v noci vloupá šestnáctiletá neteř.

Gemma je typická Američanka. S ničím si neláme hlavu, je podnikavá až hrůza a její jazyk je ostřejší než břitva. Nejenže strýce vytrhne z životní letargie a donutí ho zapracovat na svém zevnějšku, ale také se rozhodne zvelebit jeho obchod. Některé nápady mají hlavu a patu, ale to, co vymyslí v rámci získání Estelle, je více než komické. Konfrontace strýce a neteře přináší řadu vtipných situací a dialogy s místními podivíny jsou plné laskavého humoru. Z knihy na vás dýchne neuvěřitelná člověčina a pochopení pro všechno lidské.

Polední slunce je plné zajímavých postav a postaviček. Každý z nich by si zasloužil vlastní knihu, a když se sejdou, jiskří to mezi nimi a čtenář se skvěle baví. Benedikt i jeho neteř skrývají ošklivé tajemství a někteří z městečka si prožili tragédii. Druhá šance klenotníka Benedikta je příběhem o lidských vztazích a nemalou roli zde hrají drahokamy. K tomu připočtěte kouzelnou vrbu u Benedikta na zahradě a hned vám bude jasné, že tohle nebude žádné tuctové čtení.

Příběh působí jako balzám na duši a je povzbuzením pro všechny, kteří se něčím trápí. V tomhle ohledu vám bude obrovskou inspirací Estelle. Druhá šance klenotníka Benedikta vám ukáže, že dokud jsme naživu, vždycky existuje naděje. A to i tehdy, když jsme se ocitli v situaci, která nám připadá naprosto neřešitelná. Bručoun Benedikt i paličatá Gemma se stanou na několik hodin vašimi nejlepšími přáteli, a vy se díky nim dozvíte i leccos nového sami o sobě.