Letní horečka slev: ušetřete až 80 %

Recenze: Dcery čarodějného vrchu

Román spisovatelky Mary Sharrattové je inspirován reálnými čarodějnickými procesy, které propukly v anglickém Lancashire v roce 1612 a které vyvrcholily devíti popravami odvážných a nezdolných žen.

V románu Dcery čarodějného vrchu sledujeme každodenní život pendleské báby zažehnávačky Demdike (vlastním jménem Elizabeth Southerns), její dcery Lizy a vnučky Alizon. Demdike je „obdařená“, což jedni v tehdejší společnosti raně novověké Anglie považují za svaté, ba požehnané, avšak druzí naopak za nečistě ďábelské. Tato obdařenost se dědí do dalších pokolení, koluje tak i v krvi potomků báby Demdike. Celá rodina je proto brzy podezřívána z provozování čarodějnictví. Nic naplat, že díky svým schopnostem (modlitbami a znalostmi účinků nejrůznějších bylinek) zachraňují lidské životy.

Autorka Mary Sharrattová v knize skvěle popisuje běžný život chudých vesničanů, jejich pevný vztah k přírodě, z které čerpají jen to dobré. Poznáváme rovněž statky, na které dochází chudí den co den žebrat o práci. Nezaměnitelnou roli zde pak hrají představitelé vrchnosti, kteří mrknutím oka dokáží proměnit osud jinak poměrně šťastného života v bolestný konec.

Podmanivé, živé vyprávění. Čtenář má pocit, že je součástí příběhu. Sama jsem se od knihy nemohla odtrhnout a držela jsem hlavním hrdinkám palce. Nicméně konec byl, podle očekávání, hořký a neubránila jsem se hlubokému smutnému zamyšlení. Pro mne jedna z nejlepších knih, které jsem tento rok přečetla!