Recenze: Dceřina kletba

Tereza Bartošová pokračuje v inspiraci Erbenovou Kyticí, a tak po Vodníkovi a Klekánici přichází Dceřina kletba.

Dceřina kletba má spád a autorka se v psaní lepší – v textu naštěstí již upustila od otravných zdrobnělin jmen, které se objevovaly v předchozích detektivkách. Ale ucelený text má stále mouchy. Mezi jednu z podstatných linií patří nedorozumění mezi vyšetřovatelem Tomášem a jeho manželkou Zuzanou. Bohužel se jednalo o takovou hloupost, která by šla jednoduše vysvětlit, stačilo by jen, kdyby Tomáš začal mluvit, a to i přes Zuzaniny protesty. Jelikož i tento komunikační šum rozvíjel zápletku, rozčilovalo mě, že se důležité situace odvíjejí od takové malichernosti. Tohle je to jediné, co této detektivce vytýkám. Uf. Po detektivních románech Terezy Bartošové jsem loni sáhla kvůli zajímavým obálkám a taky ze zvědavosti – co může poskytnout nová česká autorka, původním povoláním lékařka. I když to trochu skřípalo – jak zmiňuji výše, po roce jsem sáhla po její novince Dceřina kletba. Velký vliv měla opět skvělá obálka, ale i to, že mě zajímal vývoj této spisovatelky.

Proč DCEŘINA KLETBA?

Ve stejnojmenné Erbenově básni jde o nesoulad mezi matkou a dcerou. V detektivce Bartošové se nedorozumění týká více generací jedné rodiny. Podnadpis knihy zní Starý zločin si žádá nové oběti, a tak se v prologu oproti hlavní linii ocitáme o desítky let zpět. V době, kdy strýc začíná páchat zlo na své neteři. Na to, kdo je tou neteří, si počkáme až do závěru knihy.

Z minulosti se rychle přesuneme do současnosti. S námětem na nový případ přichází Tomášův kolega – jeho kamarád se mu po schůzce, na které se mu svěřil, že se něco děje a obává se o svůj život, přestal ozývat. Mezitím je nalezen mladý muž – ve špatném stavu, neví se, o koho se jedná, a v nemocnici zemře. Rozbíhá se vyšetřování, kterého se ujímá svérázná dvojice známá z Vodníka a Klekánice – Tomáš a Honza, kteří jsou svázáni nejen pracovně, ale jsou i blízcí kamarádi, což se prolíná i do děje. Tohle jejich spojení je sympatické a jejich humorné průpovídky vyvažují nemilé události kolem případu.

Za jakým umrlcem nás vezme Bartošová příště? Za Holoubkem? Počkám si.

Recenzentka Radka