Recenze: Čarodějnice dřívější a budoucí

Americká spisovatelka Alix E. Harrow se českým čtenářům představila v roce 2020 neobvyklou a originální knihou January a Deset tisíc dveří. Do tohoto příběhu jsem se tenkrát pouštěla s velikým nadšením, avšak uzavírala ji s nemenším zklamáním. Když se mi ale do rukou dostala autorčina novinka s názvem Čarodějnice dřívější a budoucí, žádné zklamání se nekonalo!

Alix E. Harrow naprosto jedinečným a originálním způsobem oživila dříve velmi vyhledávané a oblíbené téma čarodějnictví a ukázala nám, že čarodějnice nutně nemusí být pouze v pohádkách, ale skutečně existují. Každá žena oplývá jistou silou a používá různé druhy čarování pro své vlastní potřeby. Existují ale také čarodějnice se silnými schopnostmi, které touží po spravedlivých právech pro ženy a bojují za dobro ve společnosti.

Příběh o utiskování, síle slova, tajemství a nebezpečného světa kolem nás je opět napsán nádherným jazykem, ve kterém nechybí různé úryvky z básní, pohádky a citáty. Jsme svědky nelehkého rodinného života nejen tří sester, ale také zvyků a chování lidí v tamější společnosti, politiky i práv mužů a žen ve společnosti. Každou stránkou na čtenáře doslova dýchá síla a odhodlání změnit nastalou situaci a hledání nové cesty nejen sama k sobě, ale také ke svým nejbližším. Odloučení, důvěra, dospívání a odpuštění jsou jen zlomkem nelehkých témat, na která autorka zdařile poukazuje a které hrají výzmanou roli v jejím příběhu.

Samotný konec i rozuzlení je velmi překvapivé a za nepředvídatelnost celého příběhu si u mě autorka získala nemalé plusové body. I když jsem si na autorčin jedinečný styl psaní musela chvilku zvykat, výsledek byl okouzlující, obdivuhodný a jedním slovem krásný. Určitě se ke knize Čarodějnice dřívější a budoucí ještě někdy vrátím a věřím, že zde najdu opět něco nového a přitom mým očím dosud skrytého. Pokud jste se k této knize ještě nedostali, rozhodně to napravte, nebudete litovat!

Hodnocení: 4,5/5

Autor: Petra Krtková