Recenze: Božské začátky

Pilná a trochu ztřeštěná sekretářka Chloe se dala dohromady se svým šéfem Ryanem v knize Božský bastard. Ti dva mají nyní před svatbou, která bude vskutku gigantická. Ačkoliv to mezi nimi jiskří ještě víc než dřív, rozhodnou se, že vydrží týden bez tělesných potěšení.

Pod pseudonymem Christina Laurenová se skrývá dvojice dvou nejlepších kamarádek a zároveň spolupracovnic Christiny Hobbsové a Lauren Billingsové. Americké autorky společně píšou fiktivní romány pro mládež i pro dospělé a v obou žánrech se jim nadmíru daří. Jejich knihy se překládají do více než třiceti jazyků a pravidelně se umisťují na prvních příčkách v žebříčcích prodejnosti. Jejich romány pro ženy s kapkou romantiky, a ještě větší kapkou erotiky, u nás vydává nakladatelství Jota. V něm už vyšlo Christině Laurenové deset románů a všechny měly obrovský úspěch.

Christina Laurenová píše moderní romance okořeněné erotikou a jízlivým humorem. Je znát, že autorka píše i knihy pro mládež. Dospívající publikum je velmi náročné a nikdo z náctiletých nemá chuť se prokousávat nudnými popisy nebo charakteristikami. Božské začátky volně navazují na román Božský bastard, ale vůbec nevadí, pokud jste předešlou knihu nečetli. Upřímně řečeno, Božské začátky jsou přímočarý erotický román, v němž je děj zcela podružný. My se s oběma hlavními hrdiny setkáme těsně před svatbou. Během jejich špičkování se budeme postupně dozvídat, jak se dali dohromady, a tak nám autorka vlastně shrne podstatu Božského bastarda.

Chloe a Ryan jsou jako oheň a voda. Nebýt jejich vzájemné přitažlivosti, nikdo by netipoval, že se dají dohromady. Ryan je chlapák každým coulem. Takový ten machistický typ, který si myslí, že ženy jsou zrozeny k tomu, aby poslouchaly své šéfy a partnery. Chloe je sympatická žába s pěkně proříznutou pusou, která svého milovaného s chutí popichuje a provokuje. Chloe a Ryan mají o své svatbě snů zcela jasnou představu. Bohužel, jejich představy jsou naprosto rozdílné. Jeden navrhuje útěk a rychlou svatbu ve Vegas, druhý pečlivě plánuje obřad se stovkou příbuzných a přátel.

Už takhle to skřípe, ale co se stane, když Ryan přijde s geniálním nápadem sexuální abstinence? Chloe si nejdříve myslí, že jde o nějaký zvrácený vtip, a nestačí se divit, když se ukáže, že to její snoubenec myslí vážně. A protože je to pořádná potvora, rozhodne se ho vyprovokovat k akci. Už takhle je kniha plná vzrušujících sexuálních scén, ale od této chvíle se celý děj točí už jen kolem toho, jak se Chloe snaží svést Ryana. Na svatbě se objevují jejich přátelé a dějové linie vzali na svá bedra jejich společní přátelé a příbuzní. Božské začátky jsou chytrý a vkusně napsaný erotický román, u kterého budete slzet smíchy.

Všichni zúčastnění srší vtipem, s gustem si dělají srandu z ostatních, a když můžou, provedou jim něco škodolibého. A zřejmě asi nemusím zdůrazňovat, že jejich povedené kousky mají co do činění s erotikou. Když jde do tuhého, tahle parta se semkne a my poznáme, že to mají v hlavě srovnané. I když si dělají z hlavních hrdinů legraci a pošklebují se jejich úsilí nevrhnout se na sebe, všem jde o to, aby Chloe a Ryan stanuli před oltářem a konečně si řekli Ano. Celý příběh je báječnou pohádkou pro slečny a ženy, které věří v opravdovou lásku a které nepřestali snít o tom, že někde existuje Pan božský.