Recenze: Amari a Velká hra

Amari Petersová je zpátky a ani tentokrát to nebude mít vůbec jednoduché. Přestože se jí podařilo loni v létě porazit Dylana Van Helsinga a prakticky zachránit celý svět, bylo by vážně naivní si myslet, že tentokrát proběhne její stáž na Úřadu pro nadpřirozené záležitosti bez jediného zaškobrtnutí.

Amari jako by nevěděla, kam skočit dřív. Její bratr Quinton je stále pod vlivem kletby a poslední den školního roku postihne celý svět zamrznutí času. Co je však horší – celé shromáždění Organizace nadpřirozených národů v čele s guvernérem Merlinem zůstane zamrzlé i nadále. K moci se tak dostává viceguvernér Bane, který je díky Nočním bratrům už přes 700 let přízrakem a má spadeno nejen na čaroděje. Okamžitě proto postaví všechny NeŽádoucí mimo zákon a Amari přijde o svou pozvánku na tábor.

To se samozřejmě nelíbí tajné Lize čarodějů, která urychleně začne hledat někoho, kdo by ji vedl do boje s Úřadem. Jenže Ligu může vést pouze rozený čaroděj a naše hlavní hrdinka už toho má i tak až nad hlavu! Když se však objeví jiný kouzelník, který nemá ani zdaleka tak čisté úmysly, musí se Amari rychle rozhodnout – s korunou Ligy se totiž pojí téměř nepředstavitelná síla. Začíná tak Velká hra, ze které může živý vyváznout jen vítěz.

Mimo Amari a Quintona se na scénu vrací také další postavy, které jsem si oblíbila už v prvním díle. Těšit se tak můžete samozřejmě na geniální vynálezkyni Elsie, agenty Magnuse a Fionu, a hlavně na Jaydena, který se díky nominaci od Amari sám stal součástí nadpřirozeného světa. Počítat můžete také s Marií a Larou Van Helsingovými, ovšem kdo je ten modrooký blonďatý chlapec na obálce si určitě domyslíte sami.

První díl série Supernatural Investigations jsem si zamilovala hlavně díky tomu nadpřirozenému světu, ve kterém se proplétá realita s mýty a popkulturními narážkami. Těch už v pokračování tolik není, protože se děj soustředí hlavně na vyšetřování zamrznutí času a Velkou hru, ale i tak na pár nestvůr a příšer narazíte. Díky tomu má kniha větší spád a vy budete nedočkavě otáčet stránku za stránkou. B. B. Alston má opět všechny dějové zvraty skvěle promyšlené a výborný překlad Anny Formánkové je jen pomyslnou třešničkou na dortu.

Knížce Amari a Velká hra se povedlo nejen udržet kvalitu prvního dílu, ale také znovu navnadit na další pokračování. Pokud tedy hledáte fantasy kousek pro děti zhruba od 9 let, pak směle sáhněte po dobrodružstvích jedné ne tak úplně obyčejné holky z Rosewoodu. Rozhodně nebudete litovat.

Markéta Kubalová