Recenze kuchařky Máme to rádi zdravě

Tomáš Kosačík alias Břicháč Tom dokázal pomocí několika triků zhubnout téměř třicet kilogramů. Následovaly ho desetitisíce lidí, které už nebavily diety a věčné odříkání. „Máme to rádi zdravě“ je kuchařka pro celou rodinu, v níž najdete například i smažený sýr anebo langoše.

Tomáš Kosačík alias Břicháč Tom se proslavil díky svému poměrně rychlému zhubnutí. O tom napsal knihu Břicháč Tom – Jak jsem zhubl 27 kg a jak můžete i vy!. Kniha se stala bestsellerem, a díky jeho příkladu se podařilo zhubnout mnoha lidem. Kniha je geniální v tom, že zhubnete trvale a bez odříkání. Poté následovalo ještě několik knih o zdravé výživě a životním stylu. Kuchařka Máme to rádi zdravě je aktuální novinkou nakladatelství Břicháč Tom, s.r.o.. Autorsky se na ní podíleli manželé Kosačíkovi a všechny recepty zde uvedené jsou prověřené v jejich kuchyni.

Máme to rádi zdravě je na první pohled tradiční kuchařka pro celou rodinu. Když se podíváte do obsahu, zarazí vás, že tu najdete řadu jídel, nad kterými by dietářkám vstávaly vlasy hrůzou. Nebo si umíte představit zdravý a dietní smažený sýr? Břicháč Tom vám odhalí několik triků, které opravdu fungují a které jsou v podstatě velmi jednoduché. Hlavní zásada je nahradit bílou mouku. Břicháč Tom místo ní používá jednu dostupnou a levnou surovinu, která má všestranné využití. Nebudu vám prozrazovat, o co konkrétně jde, ale klidně se s vámi vsadím, že onu surovinu máte ve spíži a podceňujete ji stejně jako já.

Kuchařka je rozdělená do několika kapitol na: Snídaně, Svačiny, Polévky, Obědy, Večeře, Zdravé mlsání a Pečivo. Některé recepty jsou velmi originální a využívají netradiční suroviny, ale cílem knihy bylo zasytit celou rodinu jídly, na která jsme zvyklí, a která máme rádi. Pokud máte děti, pak víte, že milují gastronomické čuňačiny a sladké. Naordinovat dětem dietu je nesmysl a zde najdete pokrmy, které si vaše ratolesti zamilují a budou se s nimi cpát od rána do večera. Nebo znáte dítě, které by odolalo snídani ve formě banánových lívanců?

Svačiny jsou praktické, snadno vyrobitelné a chutné. A je přitom jedno, zda jste vegetarián, nebo masožravec. Polévky jsou převážně zeleninové a Břicháč Tom vás přesvědčí o tom, že i klasiku jde udělat zdravě a chutně. Nejvíce jídel obsahuje kapitola Obědy. Najdete tu pizzu, francouzské brambory nebo sekanou. Máte-li chuť na maso, vyzkoušejte několik úprav kuřete nebo hovězí líčka. Některá jídla by obstála i ve školních jídelnách, ale najdete tu i bramboráky, smažák anebo langoše a hamburgery evokující rychlé občerstvení.

Hladovět nebudete ani večer a překvapí vás, co všechno si s drobnými úpravami můžete dopřát. Ano, jsou tu vyloženě zdravé věci typu zapečená cuketa, ale na své si přijdou i ti, kteří se večer rádi nacpou. A je úplně jedno, jestli zatoužíte po koláči anebo karbanátcích. Zdravé mlsání je plné koláčů, zmrzlin, sušenek a chipsů. Jsou tu moderní jídla i tradiční evropské zákusky. Co vyzkoušet skořicové šneky nebo anglické čajové sušenky? Pečivo zde zastupují bulky, chleba a koláčky a už z toho je vidět, že vás nečeká hladovka ani výrazné omezování.

Chcete-li udělat něco pro své zdraví a pro zdraví svých blízkých, určitě si kuchařku Máme to rádi zdravě pořiďte do své knihovničky. Knihu si zamilujete a věřte mi, že už budete vařit jenom podle ní. Všechny suroviny jsou dostupné, levné a dají se zpracovat tak, že budete mít pocit, že jíte v prvotřídní restauraci s michelinskou hvězdou.