Recenze: 365 dní

Laura má krátce před svatbou s mužem svých snů. Během dovolené na Sicílii ji zahlédne mladý don Massimo Torricelli, hlava mafiánské rodiny. Massimo moc dobře ví, že Laura je žena jeho života. Co teď? Unese ji a uvězní ji na 365 dní ve svém luxusním sídle.

Polská spisovatelka Blanka Lipińska je ve své domovině jednou z nejpopulárnějších a nejvlivnějších autorek. Vzala si za úkol zahájit diskusi o všech podobách lásky. Ráda boří tabu a s gustem píše o věcech, u kterých se mnozí červenají. Její knihy jsou plné erotiky, vzrušení a romantiky. Novinku 365 dní u nás vydalo nakladatelství Baronet. Jde o čistokrevný erotický román, který vám zvýší tep a který paradoxně kromě žen ocení i mužští čtenáři. Možná i proto, že se u něj dozví, po čem my, ženy, toužíme.

Hlavní hrdinkou románu je mladá a pohledná manažerka Laura Bielová. Ta tráví se svým přítelem dovolenou na Sicílii. Laura cítí, že v jejím životě něco chybí, i když si okolí myslí, že musí být šťastná. Vždyť je krásná, zajištěná a má chlapa, co by ji nosil na rukách. Laura touží po dominantním milenci a ji samotnou překvapí, že se jí podlamují kolena z chlápka, kterého zahlédla na letišti. Don Massimo Torricelli je hlavou mafiánské rodiny, která ovládá celou Sicílii. Je atraktivní, mocný a my hned na začátku víme, jaké má sexuální preference a co ho vzrušuje.

V tomto ohledu je Blanka Lipińska velmi otevřená a dokážu si představit, že bude leckteré čtenáře doslova šokovat. 365 dní hraničí s pornografií, a pokud máte dospívající dceru, raději si před ní knihu hlídejte. Ve světě Blanky Lipińské se všechno točí kolem erotiky, a tak by některé romantické duše mohly přijít o iluze. Láska je tu vylíčena jako důsledek erotických hrátek a nikdo se nezamiluje do někoho, s kým si nejdříve neužil v posteli. Ačkoliv, zrovna o posteli se v této souvislosti hovořit nedá. Autorčini hrdinové mají bohatou fantazii a vyhýbají se všemu, co zavání stereotypem a nudou.

Massimo upadl kdysi do kómatu, a když se probouzel, zdálo se mu o ženě, která vypadá navlas stejně jako Laura. A tak, když ji spatří, okamžitě ví, že ji chce. Ona je ženou jeho života, ta, bez které nemůže žít. Massimo je zvyklý, že každý udělá to, co chce, ale v případě pohledné Polky neriskuje neúspěch a nechá ji unést. Uvězní ji ve svém luxusním sídle s tím, že pokud od něj bude chtít odejít, po 365 dnech může. A protože si uvědomuje, jak je Laura vzácná, slíbí jí, že s ní bude mít sex, až když si to bude přát ona. Co se týče zápletky, je přesně taková, jak čekáme. Na tom ale není nic špatného. 365 dní je pohádka pro dospělé ženy, které se chtějí zasnít a představovat si, že jsou na místě Laury. Blanka Lipińska přesně ví, co ženy chtějí, a tak jim vyšla vstříc. Její román je čtivý a vy jej zhltnete na jeden zátah.